Gå til indhold

Mød Trine, rektor på Vestskoven Gymnasium

Rektor Trine Ladekarl Nellemann fortæller om hverdagen, undervisningen, lærerne og eleverne på Vestskoven Gymnasium.

Hvad er vigtigt for dig, at kommende elever ved om Vestskoven Gymnasium?

"Vestskoven Gymnasium er et stort gymnasium, som er forankret i lokalmiljøet i Albertslund, men også på resten af Vestegnen. På gymnasiet har vi over 1000 elever, der fylder meget og er ret sjove og glade i hverdagen. Kort sagt er det eleverne, der er Vestskoven Gymnasium.

Hovedsætningen for vores gymnasium er: ”Respekt for undervisningen og hinanden”. Der er en uskreven regel på gymnasiet om, at vi hilser på og er ordentlige overfor hinanden, så alle elever på Vestskoven føler sig inkluderet i fællesskabet.

Vestskoven Gymnasium er derudover bygget på et fundament af trivsel. For vi ved, at eleverne lærer mest, hvis de har det godt og trives på den skole, som de hver morgen træder ind på for at modtage undervisning. Vi – både jeg selv som rektor og vicerektorerne, men også underviserne – møder eleverne med det vi kalder ’krav og kærlighed’.

Vi er nødt til at stille faglige krav til vores elever, men vi skal også hjælpe og støtte dem på deres vej. Det gør lærerne, ved at udvise omsorg for eleverne på hver deres måde.

Vi møder alle med positive forventninger, og der er plads til alle, der kan og vil. Man skal ville fagligheden, man skal ville fællesskabet, og man må ikke optræde ekskluderende."