Gå til indhold

Stx

På Vestskoven Gymnasium kan du tage en stx-uddannelse. Gymnasiet tilbyder flere stx-studieretninger, så du kan tone din uddannelse ud fra dine interesser. Stx gør dig klar til en bred vifte af videregående uddannelser, uanset hvad dine drømme er.

Værd at vide

Varighed

3 år

SPS (støtte til din uddannelse)

Læs om SPS

Uddannelsessteder

Vestskoven Gymnasium

Røg- og nikotinfri skoletid

Optagelse

Ansøgningsfrist

Skolestart

01. marts 2024

12. august 2024

Stx på Vestskoven Gymnasium

På stx får du ny viden inden for en bred vifte af fag, der kommer fra de tre videnskabsområder: humaniora, naturvidenskab og samfundsvidenskab. Du lærer at gå i dybden med fagene og at samle ny viden ind.

I løbet af de tre år du går på uddannelsen, udvikler du dine kreative og innovative sider og evne til samarbejde. Det gør dig klar til at forholde dig ansvarligt, kritisk og aktivt til verden omkring dig.

Du lærer både at arbejde selvstændigt og at løse opgaver sammen med andre – begge dele noget du kan bruge senere i livet. Efter stx kan du søge optagelse på en videregående uddannelse.