Hhx

På Vestskoven Gymnasium kan du tage en hhx-uddannelse. Gymnasiet tilbyder flere hhx-studieretninger, så du kan tone din uddannelse ud fra dine interesser. På hhx har vi især fokus på det samfundsfaglige og virksomhedsøkonomiske. Det betyder, at du vil blive rigtig god til at forstå og følge med i, hvad de taler og skriver om i nyhederne og aviserne.

Værd at vide

3 år

SPS (støtte til din uddannelse)

Læs om SPS

Uddannelsessteder

Vestskoven Gymnasium

Røg- og nikotinfri skoletid

Optagelse

Ansøgningsfrist

Skolestart

01. marts 2024

12. august 2024

HHX på Vestskoven Gymnasium

Du skal vælge hhx, hvis du interesserer dig for, hvad der foregår i den virkelige verden. Det er nemlig den, vi tager udgangspunkt i på de tre år, du går på uddannelsen.

Vi lægger meget vægt på, at undervisningen er virkelighedsnær. Det er ikke nok, at du lærer tingene i teorien, du skal også kunne bruge det, du lærer i praksis. Derfor arbejder du ofte i tværfaglige projektforløb og med konkrete cases.

Hhx giver dig en god faglig ballast til at forstå virksomheders og landes økonomi, baggrunden for marketingkampagner, og virksomheders brug af sociale medier.