Gå til indhold

Hf

På Vestskoven Gymnasium kan du tage en hf-uddannelse. Gymnasiet til byder flere hf-fagpakker, så du kan tone din uddannelse ud fra dine interesser. Uddannelsen er opdelt i fire semestre, og der vil bl.a. indgå praktikperioder og projektforløb.

Værd at vide

Varighed

2 år

SPS (støtte til din uddannelse)

Læs om SPS

Uddannelsessteder

Vestskoven Gymnasium

Røg- og nikotinfri skoletid

Optagelse

Ansøgningsfrist

Skolestart

01. marts 2024

12. august 2024

Hf på Vestskoven Gymnasium

Hf-eksamen er den 2-årige professionsrettede gymnasiale uddannelse, som er rettet mod både unge og voksne.

Det er en almendannende og studieforberedende uddannelse, der giver dig en ny viden inden for flere fagområder, og som du kan bruge til at læse videre på fx erhvervsakademier og professionshøjskoler.

For at sikre dig en god start, er der i begyndelsen af det første halve års undervisning indlagt et særligt introduktionskursus, der går på tværs af fagene.