Gå til indhold

Elev på Vestskoven

På Vestskoven Gymnasium har vi et stærkt socialt liv, hvor eleverne kommer hinanden ved på tværs af uddannelser, klasser og årgange. Der er rig mulighed for at engagere sig i udvalg, være med til de mange fester og traditioner eller deltage i faglige initiativer.

Elevudvalg på Vestskoven

Læsevejledning

Læsevejlederne støtter og hjælper ordblinde elever og andre, som har behov for særlig støtte fx til at læse bedre eller hurtigere. Vores læsevejledere er Brith (bn) for stx, Camilla (chm) for hhx, Ellen (elhc) for htx og Nille (nef) for stx og hf, som I altid er velkomne til at kontakte.

Matematikvejledning

Matematikvejlederne kan hjælpe elever med talblindhed og andre elever, som har behov for hjælp til at knække matematikkoden eller komme helt i top i matematik A. Vores matematikvejleder er Cathrine (casm), Rikke (rih) og Sophie (sokm).

ATU

ATU, Akademiet for talentfulde unge, er et tilbud for særligt dygtige og ambitiøse unge. Her deltager du i ekstra undervisningsaktiviteter, bl.a. i samarbejde med universiteterne. Du søger om optagelse i 1.g. Hvis du vil vide mere, kan du henvende dig til vicerektor Elisabeth Lollike Ørsted.

Årets arrangementer

Studieture

Introtur

Alle 1. g- og 1. hf-elever tager på introtur i august. Turen er med en enkelt overnatning og bygget op om teambuilding, mad på bål og en masse hygge, så de nye elever lærer hinanden godt at kende. Lærere og tutorer (2. G-elever) deltager i introturen. Der er et deltagergebyr på at deltage i introturen.

Desuden er der Danmarksture i maj for hhx eleverne i 1g.

Studietur i 2.g og hf

I 2.g organiseres studieture for alle elever på stx, htx og hhx. Hf-eleverne rejser enten i 2., 3. eller 4. semester. Rejserne foregår i Europa og det er studieture, dvs. at undervisningen blot er tilrettelagt et andet sted end vanligt. Klasser der går på en international studieretning kan rejse oversøisk.

Den enkelte elev tilmelder sig studieturen med underskrift (forældreunderskift, hvis man er under 18 år) og betaling af depositum. Depositum er tabt, hvis man uanset årsag efterfølgende framelder sig studieturen eller frameldes uddannelsen.

Opkrævning af betaling for studieture sker via besked i e-boks og betalingsfristerne skal naturligvis overholdes. Program og ordensregler for studieture uddeles ca. 14 dage før afrejse. Hvis man ikke ønsker at deltage i en studietur, vil der blive tilrettelagt anden undervisning.

Alle studieture er alkoholfri.

Følg med i hverdagen

Følg os på Instagram og Facebook som opdateres løbende med begivenheder og billeder fra gymnasielivet.

Du kan altid kontakte kontoret, hvis du har billeder og film, som skal uploades (eller slettes).

Følg med på Vestskovens Instagram Følg med på Vestskovens Facebook

Er du elitesportsudøver?

Vestskoven Gymnasium er Team Danmark Uddannelsespartner. Det betyder, at du som elitesportsudøver kan blive Team Danmark-elev hos os.

Team Danmark Uddannelsespartner