Hhx

Baltorp Business Gymnasium, også kaldet BBG, er et moderne, erhvervsrettet hhx-gymnasium med økonomi og business som omdrejningspunkt. Vi har fokus på at lave praksisnær undervisning i samarbejde med store danske virksomheder. Vi tilbyder fem forskellige studieretninger, der giver dig mulighed for at tone din uddannelse ud fra dine interesser.

Værd at vide

3 år

SPS (støtte til din uddannelse)

Læs om SPS

Uddannelsessteder

Baltorp Business Gymnasium

Røg- og nikotinfri skoletid

Optagelse

Ansøgningsfrist

Skolestart

01. marts 2024

12. august 2024

Baltorp Business Gymnasium, BBG

Med en hhx-uddannelse fra BBG får du et stærkt fagligt fundament og åbner mange døre til potentielle karrieremuligheder. Vi kombinerer de klassiske merkantile fag med fag som psykologi, filosofi og sprog, hvilket giver dig muligheden for at udforske, hvilken vej der er den rigtige for dig.

På BBG bryder vi væggene ned mellem gymnasiet og den virkelige verden. Den meget praksisnære undervisning giver dig en masse erfaring fra erhvervslivet, indsigt i hvordan virksomheder fungerer, samt indblik i alle afdelinger i en virksomhed: Marketing, økonomi, kommunikation osv. Vi arbejder tæt sammen med en række store danske virksomheder, bl.a. Politiet og Forsvaret, med hvem vi har opstartet de to studieretninger Politi og Forsvar.

Vi sørger for, at du kommer helt tæt på erhvervslivet, når du f.eks. arbejder med virkelige erhvervscases og deltager i workshops med danske og udenlandske virksomheder.