Gå til indhold

Htx

Vibenshus Gymnasium er et htx-gymnasium med fokus på naturvidenskab, innovation og teknologi. Derudover har vi en international profil, der betyder, at vi retter det naturvidenskabelige blik ud mod verden. Vi tilbyder flere forskellige studieretninger, der giver dig mulighed for at tone din uddannelse ud fra dine interesser.

Værd at vide

Varighed

3 år

SPS (støtte til din uddannelse)

Læs om SPS

Uddannelsessteder

Vibenshus Gymnasium

Røg- og nikotinfri skoletid

Optagelse

Ansøgningsfrist

Skolestart

01. marts 2024

12. august 2024

Tag htx på Vibenshus Gymnasium

På Vibenshus Gymnasium har vi en international profil, hvilket betyder, at du kommer til at beskæftige dig med de helt store naturvidenskabelige spørgsmål på et globalt plan.

Du kan bl.a. se frem til at deltage i spændende udvekslingsprogrammer, hvor du sammen med elever fra vores europæiske partnerskoler kommer til at arbejde med fremtidens udfordringer.

Da vi er et htx-gymnasium, kommer du til at arbejde med naturvidenskab, teknik og teknologi gennem projektorienteret, kreativt og eksperimenterende arbejde. Vi kombinerer teori med praksisnær undervisning i vores laboratorier og værksteder.