Kontakt os

Matematik A - Programmering B

Adgang til 259 videregående uddannelser

DET LÆRER DU

Studieretningen Programmering er for dig, der er glad for – og god til – matematik, og som er interesseret i kodning og programmering. Bliv klogere på matematikken bag spil og lær om algoritmer, big data og forskellige kodningssprog.

Find ud af, hvordan 0 og 1 bliver til grafik og hjemmesider og lav dine egne spil, animationer og beregninger.

Studieretning: Matematik A - Programmering B

KØBENHAVNS MEDIEGYMNASIUM

Det er spændende at få nye fag, og vi har et godt sammenhold på tværs af klasserne

I matematik A opnår du forståelse for matematiske metoder, teorier og modeller.

Du lærer at udføre matematiske ræsonnementer og beviser og får træning i at løse matematiske opgaver med relevans for fx teknologi og naturvidenskab.

I programmering B lærer du om alle sider af programmering, fra brugen af programmeringssprog til konkret udvikling af et program. Du præsenteres for mindst ét programmeringssprog og udvikler din forståelse af sproget ved at eksperimentere med varianter af enkle programmer.

STUDIERETNING

Matematik A - Programmering B

KOM I GANG

Sådan bliver du optaget

Kom og besøg os

Links

Der er mange muligheder for at besøge os på Københavns Mediegymnasium. Måske har du mulighed for at komme i brobygning eller på introkursus her.

I januar slår vi dørene op og inviterer til infoaften, hvor både lærere og nuværende elever står klar til at fortælle om skolen, miljøet og mulighederne.

Du er også meget velkommen til at besøge os på en almindelig skoledag og følge en klasse. Her kan du få et indtryk af undervisningen og stemningen på vores gymnasium.

Kontakt studievejlederen på Københavns Mediegymnasium og lav en aftale om en besøgsdag.

Københavns Mediegymnasium har adresse på  Julius Thomsens Gade 5 på Frederiksberg C

EFTER GYMNASIET

Se hvilke muligheder studieretningen giver dig

Fagene i denne studieretning forbereder dig bl.a. på at videreuddanne dig inden for fx datalogi, informationsteknologi og computer science på fx ITU, DTU eller KEA.

På ug.dk's "Adgangskortet" kan du læse om, hvilke uddannelser de forskellige studieretningers fagkombinationer giver adgang til.

Dine fag

I oversigten herunder kan du se studieretningsfag, obligatoriske fag og valgfag. Når du har studieretningsfag på højt niveau, er de obligatoriske niveauer selvfølgelig inkluderet i det. Valgfagene har du mulighed for at vælge på kryds og tværs af studieretningerne.

• Studieretningsfag
  • obligatoriske fag