International Science

Matematik A, Fysik A

På International Science har vi fysik og matematik i centrum. Du lærer at opstille og udføre dine egne fysikeksperimenter på højt niveau, og du kommer til at gøre brug af matematiske metoder til at forstå de naturvidenskabelige sammenhænge. På denne studieretning er der et stærkt samarbejde med andre skoler i Europa, Norden og oversøiske områder som Fransk Guyana og Tahiti. Sammen arbejder vi på at finde løsninger på globale problemstillinger.

Vælg International Science

I studieretningsfaget Matematik A

• opnår du forståelse for matematiske metoder, teorier og modeller.
  • lærer du at udføre matematiske ræsonnementer og beviser.
  • får du træning i at løse matematiske opgaver med relevans for bl.a. teknologi og naturvidenskab.

I studieretningsfaget Fysik A

• får du indsigt i fysikkens grundlæggende love og begreber og lærer at analysere og løse opgaver inden for fysikkens område.
  • får du indblik i sammenhængen mellem fysikkens teorier og hverdagslivets praktiske spørgsmål.
  • arbejder du med såvel eksperimenter som modeller og teorier.